(Mag ik?)
Met vlugge passen rende Salker achter een vluchtende ree aan, hij was net voor zijn sprong ontdekt en rende al een tijd achter de ree aan. Dit was zijn eerste dag als leerling van Sky, de Heler van de Drakenkrijgers. Zelf was hij er erg trots op en zou ook zijn best doen om het goed te doen. Maar dit was nou net even fout gegaan. De hoeven van de ree klopten ritmisch op de grond en de ree nam steeds grotere sprongen. Met een pijl en boog op zijn rug en een dolk in zijn hand zou hij hem wel moeten vangen. Opeens veranderde de omgeving in een dicht woud en verdween de ree in de dichte struiken. "Bijna! Misschien kan ik hier wel de tijd nemen om wat kruiden te verzamelen." Mompelde hij in zichzelf, hier in het Oevra regenwoud zouden wel wat kruiden te vinden moeten zijn. Alles leek hem wel aan te kijken, maar daar trok hij zich niets vanaan. Hij keek naar de meest lichte opening in het woud en liep er naartoe, naarmate van het lopen verdwenen de bomen en kwamen er in de verte bergen in zicht. Bijna nergens groeide iets of als het er was was het uitgedroog ofhing het slap. Maar een paar plantjeskonden in dit klimaat groeien. Lekker dan, nu ben ik voor niets hier gekomen.. Altijd raasden er van die negatieve gedachten door zijn hoofd. Hij zuchtte en liep door, zijn schoudertas raakte bij elke stap zijn zij. Hij stak zijn hand erin en haalde een glazen potje eruit om de planten die hij had kunnen verzamelen erin te doen om ze niet te laten uitdrogen. Verder op klonk er iets vreemds, snel rende Salker naar de dichtsbijzijnde struik en keek er doorheen. Een jonge vrouw was wat look zonder look weg aan het halen. "Vast een Heler van een andere stam!" Zei hij zacht, het was misschien wel handig om het mee te nemen, maar zou ze het niet vervelend vinden als hij erbij kwam. Opeens stond de vrouw op en keek in zijn richting, ze trok een dolk en richtte hem naar hem. Verdedigend sprong hij uit de struoken en pakte zijn boog. Jarenlang had zijn vader hier aan gewerkt en was hij eindelijk af. "Ik wil hier geen gevecht van maken, maar mag ik misschien ook wat look?" Hij vroeg het terwijl hij nog steeds zijn boog op haar richte. Wie weet was ze wel van een sterke stam, maar hij had zijn eigen wapens die in zijn voordeel konden werken..